Brf Vulcan 11 bildades 1943 och ligger i centrala trollhättan.

Föreningen har 30 lägenheter fördelade på två byggnader,
Staveredsgatan 7(A & B) och Österlånggatan 13(A & B).

Byggnaderna är utrustade med varsin tvättstuga och cykelförråd samt ett källar- och vindsförråd per lägenhet.

På gården finns sophus, 13 förhyrda parkeringsplatser samt uteplats med gräsmatta, grill och utemöbler.

Inpassering med kod

Tid för inpassering med kod i dosorna vid entredörrarna är begränsad till att gälla mellan 03:30 - 22:00.
Nyckel "blipp" fungerar som vanligt dygnet runt.

Större renoveringar och underhåll

• 1998 Fasad (puts, målning)
  • 1998 Takrenovering
  • 2005 Stamrenovering slutförd (dusch, toaletter, varm-, kallvatten, el) (ej avlopp källare)
  • 2012 Trapp- samt källargångar målats om
  • 2013 Fönstren laserades utvändigt
  • 2014 Fiber installerats
  • 2016 Sophuset färdigställt, Tvättstugorna renoverades
  • 2020  Ny städfirma, Dannebacken. Källarfönster och dörrar målats, källartrapporrenoverats.
    Översyn av tak, byte trasiga pannor, rensning hängrännor, stuprör.Slamsugning av dagvattenbrunnar.
    Lås till elskåpsrum. Nya lås till uthyrningsförråd.
  • 2021 Rengöring av stenläggning utomhus. Översyn tvättmaskiner och torktumlare.
    Ny fläkt i torkrum. Renovering, målning utemöbler samt kompletterande inköp av stolar.
    Byte inpasseringssystem, renovering/uppdatering värmesystem samt ventilationskontroll OVK.
  • 2022 Källardörrar kontrollerade och tätade ,pt kadedjursintrång. Ytterlampor till entre- och källardörrar samt hörnlampa parkering och soprum har bytts ut och försetts med skymmningsfunktion.
    Tidstimer i tvättstuga Staveredsgatan har installerats.

Planerat underhåll och renoveringar

I nuläget inget störrre underhåll planerat närmaste åren.

Uthyrning av förråd

Dom gamla toa/dusch-rummen i källarna,  kan hyras som privata förråd. I mån av tillgång och i första hand till medlemmar.
För tillfället är inga tillgängliga.

Kostnad 200kronor per månad.

Vid intresse mejla brfvulcan11@gmail.com